Факультативні заняття
Факультатив (лат. fscultatis - необов'язковий) - навчальний курс, не обов'язковий для відвідування всіма учнями. За освітнім завданням факультативи поділяють на такі види:
а) з поглибленим вивченням навчальних предметів;
б) з вивченням додаткових дисциплін;
в) з вивченням додаткової дисципліни та одержанням відповідної спеціальності;
г) між предметні факультативи.
Залежно від дидактичної мети факультативи поділяються на:
а) теоретичні;
б) практичні;
в) комбіновані.
Теоретичні факультативні заняття проводяться у формі лекцій, семінарських занять, науково-теоретичних конференцій.
Практичні -у формі практичних занять із формування пошукових навичок та вмінь, необхідних для розв'язування технічних задач, самого розв'язку їх, обговорення шляхів розв'язку та результатів, підбиття підсумків.
Комбіновані - у формі науково-практичних конференцій і такого ж характеру уроків. їхня структура визначається довільністю. Найчастіше має такий вигляд: 1) самостійне висвітлення учнями необхідних теоретичних питань; 2) індивідуальне виконання дослідження; 3) підведення підсумків заняття.
Вони посідають важливе місце серед позаурочних форм навчання. Створюють їх у закладі відповідно до навчальних предметів (математичні, фізичні, хімічні, літературні та ін.), керують ними учителі на громадських засадах. Предметні гуртки беруть участь у проведенні масових виховних заходів у школі: готують і проводять тематичні вечори, конкурси, олімпіади, тижні та місячники знань, випускають стінну, радіогазету, альманахи.
Гуртки
Предметні гуртки— науково-освітні гуртки, організовані з метою розширення й поглиблення знань учнів з різних предметів навчального плану школи й розвитку в них інтересу до відповідних галузей науки, художньої літератури й мистецтва, техніки тощо.
До різних видів практичної діяльності прилучають дітей технічні гуртки. У них є можливість проводити певну профорієнтаційну роботу з учнями і виховувати в них любов до праці. Фізичному розвитку дітей сприяють організовані в школах різноманітні спортивні секції (волейбольна, футбольна, легкої атлетики, гімнастична тощо), їх мета — досягнення високих результатів і перемог у спортивних змаганнях водночас із зміцненням здоров'я та загальним фізичним розвитком дітей. Учнів поділяють на вікові групи, перед кожною з яких ставлять свої навчально-виховні завдання.
Під час занять у гуртках педагог не повинен забувати про громадянське, моральне, трудове, естетичне і фізичне виховання учнів. Слід також дбати про організованість і дисципліну, активність і самостійність учнів. Всі гуртки працюють двічі на місяць. Очолюють їх ентузіасти-педагоги, батьки.
Коментарi